Zdravá záda a sezení

Vítejte na úvodní stránce k online kurzu Zdravá záda a sezení.

Welcome to a course Back Pain Prevention for Sedentary Lifestyle. For more information in English click here to acces the English version.

Základní informace o kurzu

Kurz Zdravá záda a sezení vychází z fyzioterapeutické praxe a prevence bolestí zad obecně. Tento kurz je specificky navržen tak, aby komplexně postihl důležité prvky v rámci prevence bolestí a maximálně tak podpořil Vaše zdraví.

Pro koho je kurz určen

• Kurz je primárně určen všem, kteří většinu dne sedí a rádi by preventivně působily proti vzniku bolestí zad. Právě sezení hraje velkou roli při vzniku bolestí zad, a proto je důležité naučit se správně sedět a provádět vhodná kompenzační cvičení
  • Kurz je dále vhodný pro všechny, kteří se aktuálně léčí s bolestmi zad. Úprava sedu a vhodný pohybový režim je základem pro odstranění bolestí. Bez správného držení těla většinou není možné docílit dlouhodobé úlevy od bolestí zad, ty mají tendenci se vracet nebo přejít do chronického stavu.
  • Velmi užitečný je tento kurz pro všechny, kteří již zažily bolesti zad nebo ty, kteří trpí bolestmi zad opakovaně.

Jak může kurz pomoci právě Vám

• Kurz Vám pomůže v prevenci nebo léčbě bolestí zad
  • Naučíte se správně sedět a provádět jednoduchá cvičení během pracovního dne
  • Dozvíte se jakých chyb se vsedě vyvarovat i jak si připomínat správný sed
  • Budete schopni zvolit vhodnou kompenzaci sedu ve volném čase
  • Naučíte se dodat do svého dne dostatek pohybové aktivity
  • Budete vědět, jak se po celém dni v práci protáhnout a ulevit tak od pocitu “ztuhlých” zad

Obsah kurzu

• Informace o bolestech zad, sezení a jak sed ovlivňuje lidské tělo
  • Co vlastně znamená správné sezení
  • Praktický nácvik správného sedu
  • Jak si připomínat správný sed a jak často se dát od sezení pauzu
  • Jak kompenzovat sedavé zaměstnání – praktické cvičení do práce
  • Kompenzace sedu do volného času
  • Doporučení pohybové aktivity pro optimální rovnováhu sedu a pohyb při sedavém zaměstnání
  • Krátké protahovací cvičení vhodné na doma
  • Materiály ke stažení obsahující další cvičení, zajímavosti o bolestech zad nebo doporučení pohybového aktivity dle Světové zdravotnické organizace

O autorce

Kurzem provází fyzioterapeutka Bc. Veronika Pechová, Cert. MDT. Veronika se ve své praxi specializuje především na léčbu akutních a chronických bolestí zad a kloubů v ambulantních podmínkách. Právě praxe s pacienty jí byla inspirací pro přípravu tohoto kurzu. Stejné informace, které najdete v kurzu, dostávají i její pacienti a úspěšně tak předcházejí opětovnému vzniku bolestí zad.

Jak kurz zakoupit?

Kurz je možné zakoupit v Obchodě FyzioFitness, kde ho můžete pořídit za nejnižší dostupnou cenu (399,-). Po zaplacení dané částky Vám přijde na email odkaz, na kterém budete moci s kurzem ihned začít.

Další možností je zakoupení kurzu na stránkách Udemy, jež je hostovací platformou kurzu. Při placení můžete získat slevu 25% (10€), pakliže zadáte slevový kupón: FYZIOFIT. Daný kód můžete uplatit ihned na tomto odkaze.

Kurz je hostován na stránkách Udemy, které jsou v angličtině, ale celý kurz i doprovodné materiály jsou v češtině. Na některá videa  kurzu se můžete podívat zde

Shlédněte video o kurzu Zdravá záda a sezení.