Jednoduché procvičení ramen

Bolesti ramen mohou být důsledkem nedostatečného pohybu v ramenním kloubu. Dodejte svým ramenům trochu pohybu a nebojte se se protáhnout. Vyzkoušejte následující cviky při bolestech nebo je zařaďte jako prevenci v případě, že přes den nejste moc aktivní. Tyto cviky můžete použít ve dvou případech. Celou kombinaci v rámci prevence nebo občasných bolestí ramen.

Druhou variantou je cvičení tehdy, kdy máte bolesti prakticky každý den. Myslete na to, že cvičení by nemělo zhoršovat Vaše bolesti. Při protažení můžete cítit lehké bolesti, ty by ale měly vymizet po cvičení a ideálně byste měli cítit spíše úlevu. Můžete také přijít na to, že po některých cvicích přichází úleva a jiné zase Vaši bolest zvyšují. Pro začátek vyberte ty, po kterých máte úlevu.

Může se ale stát, že cviky ani neuleví ani nezhorší bolest. Možná potřebuje jiné cviky, ale je také docela možné, že Vaše bolesti nevznikají v rameni. Velmi často totiž za bolestmi ramene stojí krční nebo hrudní páteř. Tehdy je vhodné nadále udržovat hybnost ramene, ale možná budete potřebovat radu odborníka na to, jak si poradit s příčinou obtíží na páteři.

Zapažení

Zacvičte ve stoji. Dbejte na správné postavení hlavy a ramen. Hlava by měla být předusnutá vpřed. Ramena držte ve střední linii, to znamená ani příliš vpřed a ani příliš vzad. K tomu může pomoci představa otevření hrudníku s rameny relaxovanými. Pro začátek je vhodné zacvičit s pomocí tyče. Díky tomu je možné docílit maximálního rozsahu. Při cviku pohyb vychází pouze z ramene, tělo je napřímený a nehýbe se současně s rameny. Proveďte 10x.

RK (4)

Protažení před tělem

Tento cvik můžete provést vsedě nebo ve stoji. Uchopte jednou rukou loket druhé paže a protáhněte ruku před tělem. Snažte se docílit maximální polohy a poté se opět vrátit před tělo. Proveďte 10x a vystřídejte strany.

RK (1)

Rotace za zády

Tento pohyb je velmi často omezený a u pacientů může být bolestivý. Opět si v tomto cviku můžete pomoci tyčí. Vytahujte ruku po zádech co nejvýše lze a poté se vraťte do oblasti hýždě. Po 5 opakováních zkuste cvik provést bez pomoci tyče. Poté vystřídejte strany.

RK (5)

Protažení o zeď

Zde budeme potřebovat se zapřít o zeď nebo o futra dveří. Opřete dlaň o zeď a loket zvedněte do úrovně ramene. Zároveň nakročte jednou nohou vpřed. Poté se lehce tělem nakloňte vpřed. Tím se loket dostane za osu těla a dojte k otevření hrudníku na protahované straně. Cvičte vědomě a pomalu.

RK (3)

RK (8)

Written by Veronika

Ahoj na svém blogu Přirozeně zdravě píšu hlavně lifestylové články o zdraví, minimalismu, pomalém životě nebo o životě ve Francii. Web FyzioFitness je zaměřený na problematiku fyzioterapie a je primárně určen pro pacienty, kteří hledají odpovědi na své otázky nebo rady ohledně svého zdraví. Určitá část je věnována i prevenci a obecnému zdraví.